Logo
Stichting Folk Groningen - Concertarchief

BLIMA

muziek uit Asturie, het keltische noorden van Spanje
datum
zaterdag 24 april 2010
plaats
Nicolaikerk in Appingedam
aanvang
20.00 uur
entree
€ 12,50
 
extra info
BLIMA is een talentvol kwintet uit Asturie dat samen met Galicie het Keltische noorden van Spanje vormt. Asturische muziek doet wel denken aan Bretonse en Ierse muziek, maar heeft toch tegelijkertijd een heel eigen karakter en sound. Het groepsgeluid wordt met name bepaald door de trekharmonica van Marcos Alonso en door de combinatie van fluit en fiddle van respectievelijk David Mori en Gonzalo Pumares. Silvia Quesada neemt de liedjes en ballades voor haar rekening en Fernando Oyaguez zorgt voor een smaakvolle en stuwende begeleiding op bouzouki en andere snaarinstrumenten.In de bijzondere ambiance van de mooiste kerk van Groningen,de Nicolaikerk in Appingedam,komen zo Gronings erfgoed en Asturische traditie mooi samen.